czwartek, 13 października 2011

..zajaweczka i babeczka ;p



..oto zajaweczka niebieska ;p i babeczka pomarańczowa - miodzio ;p
przepis na babeczkę :
250g mąki
190g cukru
200g masła
4jaja
sok za połowy pomarańcy ew.sórka starta ( ja zawsze daje kandyzowaną)
kilka kropel aromatu waniliowego
1,5 łyzeczki proszku do pieczenia

żółtka oddzielic od białek , utrzeć z cukrem , docać maslo roztopione w rondelku i przestudzone, zmiksować całość; doadać mąkę, proszek ,aromat, sok i skórkę i ponownie zmiksować;białka ubic na pianę, dodać do masy i wymieszac drewniana łyzką , przełożyć do formy i piec ok40min w temp 180st.
Przestudzoną babke mozna polukrowac albo polać polewą czekoladowa.SMACZNEGO

3 komentarze:

  1. Mniami, głodna się zrobiłam!! Muszę kiedyś wypróbować :)

    A zajaweczka intrygująca, czy to to, co myślę?:D Taaak, to musi być TO :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zajawka mnie zainteresowała, więc czekam na ciąg dalszy;)

    Babka wygląda smakowicie i z pewnością tak smakuje. Ja ostatnio piekę muffinki- moje dzieci je uwielbiają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmniam babeczka. Tylko się spóźniłaś z nią na babeczkowe wyzwanie na scrapujących polkach :D Co do zajaweczki - też czekam na resztę z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń