piątek, 30 września 2011

..co można w 50 minut ..



..co można ?? a dużo można - podczas 50 minutowej nieobecności męża - otóż - zrobić bałagan w kuchni, upiec mu ciasteczka i skleić taga ;D ..ciasteczka już w połowie są zjedzone ;), trudno się im oprzeć , szczególnie gdy są ciepłe, a kawałki czekolady wciąż są miękkie i rozpływaja się w ustach ;p
to co ..po kolei ??? ..
podaje Wam przepis na
CIASTECZKA Z CZEKOLADĄ I ORZECHAMI
-115g masła o temp. pokojowej
-85g cukru
-1 jako roztrzepane
-140g mąki
1/2 łyzeczki proszku do pieczenia
-1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
-20g kakao w proszku
-szczypta soli
-115g gorzkiej czekolady - mozna też mlecznej - jak kto lubi
-55g orzechów makadamia ( ja nie miałam to dałam orzechy nerkowca )
-3 łyzki mleka
-zarówno czekoladę jak i orzechy siekamy na duże kawałki

Piekarnik rozgrzac do 190stopni , balchę wyściełać papierem do pieczenia ( ja dałam matę silikonową ) , w misce ucieramy krem z masła, cukru i aromatu, stopniowo dodajemy jajko, starannie ucierając każdą porcję , przesiac mąkę,proszek, kakao i sól do miski z kremem, dodać czekoladę, orzechy i mleko, starannie wymieszać, nakładać po łyzce na blachę, zachowując odstępy pomiędzy ciasteczkami, piec ok 15min,aż zrobią się miękkie i elastyczne

SMACZNEGO :D

..i jeszcze tag z bliska - zgłaszam na wyzwanie Craft Artworku Oh Boy!...

9 komentarzy:

  1. no piekie! a ja w 20 minut zrobiłam deser tiramisu :) ale z obiadem się spóźniłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega smakowicie się przepis prezentuje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czapki z głów... ty zrobiłaś to w 50 mi, pozwól ,że przepis skopiuję, ale czy ja kiedykolwiek będę miała czas to upiec :)
    Tag uroczy -POZDRAWIAM!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowicie wydajna jesteś :))

    OdpowiedzUsuń
  5. ..kochane próbujcie - bo warto ;d Matilde - nie znasz moich zdolności ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też jestem pod wrażeniem tempa...
    świetny tag:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna praca, a ciasteczka wyglądają bardzo smakowicie;)

    OdpowiedzUsuń